Το κινητό του 15χρονου «δίνει» τις απαντήσεις – Τι τον οδήγησε στην αυτοκτονία

  • Οι καταθέσεις τις οποίες έχει λάβει μέχρι στιγμής η αστυνομία δείχνουν ότι ο 15χρονος μαθητής έκανε όνειρα για το μέλλον
  • Ψάχνουν για το μήνυμα που τον οδήγησε στην αυτοχειρία
  • Αναμένονται οι καταθέσεις των έξι που κατονομάζει ως ηθικούς αυτουργούς καθώς και η άρση του τηλεφώνου του
Οι καταθέσεις του στενού κύκλου του 15χρονου, μιλούν για ένα παιδί με υψηλό δείκτη ευφυΐας και προβληματισμούς που «ξεπερνούσαν» την ηλικία του. Για έναν άριστο μαθητή ο οποίος μέχρι και την τελευταία στιγμή έκανε όνειρα για το μέλλον του.

Μάλιστα, όπως προκύπτει από το στενό περιβάλλον του, λίγα 24ωρα πριν αποφασίσει να βάλει τέλος στη ζωή του είχε τρυπήσει το αυτί του για να βάλει ακόμη ένα σκουλαρίκι, συζητούσε με την οικογένειά του το μεταπτυχιακό που ήθελε να κάνει μετά τις σπουδές του στη βιολογία, ενώ είχε κανονίσει και τις διακοπές του με μια κολλητή του φίλη.

Επιπλέον, οι καταθέσεις σκιαγραφούν ένα υγιές οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο το παιδί είχε αποδοχή. Ωστόσο, οι ειδικοί έχουν διαφορετική γνώμη.

Ο 15χρονος, όπως αναφέρουν καταθέσεις και πληροφορίες του Documentο, δεχόταν σκληρό bullying τα τελευταία δύο χρόνια. Ο λόγος που χλεύαζαν το παιδί ήταν ότι έκανε παρέα κυρίως με κορίτσια. Οι χαρακτηρισμοί που δεχόταν σκληροί και οι χειρονομίες σχεδόν σε καθημερινή βάση. Σε ερώτηση που του είχαν κάνει φίλοι του αν τον ενοχλούν αυτά που του λένε εκείνος απάντησε: «Καθόλου, αδιαφορώ».

Το μήνυμα που τον οδήγησε στην αυτοχειρία

Ο 15χρονος έδινε την εντύπωση ότι μπορούσε να διαχειριστεί την κατάσταση ακόμη και την τελευταία ημέρα που ήταν καλεσμένος σε πάρτι φίλων του. Αργότερα, ενδέχεται να έλαβε ένα μήνυμα που του χάλασε τη διάθεση, κάτι που θα αποσαφηνιστεί με την άρση του απορρήτου, την οποία από την πρώτη στιγμή ζήτησε ο εισαγγελέας.

Το παιδί έφυγε από το πάρτι, γύρισε στο σπίτι του, άφησε τα πράγματά του στη θέση τους και κρεμάστηκε από το σχοινί της κούνιας στο μπαλκόνι.

Ο ψυχοθεραπευτής Γιώργος Στυλιαράς μιλώντας στο Documento επισημαίνει ότι η τραγωδία με τον 15χρονο παρουσιάζει την παθογένεια της ελληνικής κοινωνίας, της οικογένειας και κυρίως της σχέσης εκπαιδευτικών – μαθητών. Όσον αφορά τον τρόπο που επέλεξε για να βάλει τέλος στη ζωή του (στο μπαλκόνι του σπιτιού του), σύμφωνα με τον κ. Στυλιαρά η αυτοκτονία σε κοινή θέα γίνεται με σκοπό ο αυτόχειρας να εκδικηθεί την κοινωνία αλλά ενδεχομένως και την ίδια του την οικογένεια η οποία θα τον εντοπίσει πρώτη βλέποντας αυτό το τραγικό θέαμα.

Οι έξι συμμαθητές που κατονομάζει ως ηθικούς αυτουργούς

Η θλιβερή ιστορία του 15χρονου θυμίζει πολύ το σενάριο της αμερικανικής σειράς «13 reasons why». Η σειρά αυτή πραγματεύεται την αυτοκτονία μιας μαθήτριας λυκείου, η οποία αφήνει πίσω της δεκατρείς ηχογραφημένες κασέτες όπου εξηγεί τους δεκατρείς λόγους για τους οποίους έβαλε τέλος στη ζωή της, ονοματίζοντας τους ανθρώπους που την έφτασαν σε αυτό το σημείο. Τον πρώτο κύκλο της σειράς αυτής σύμφωνα με πληροφορίες τον είχε παρακολουθήσει ο 15χρονος μαζί με την παρέα του. Ωστόσο οι φίλοι του δεν άντεξαν να δουν τον δεύτερο κύκλο και συνέχισε μονός του.

Την ίδια ώρα το σημείωμα με τα έξι ονόματα έχει ως αποτέλεσμα να εκτοξεύονται αλληλοκατηγορίες μεταξύ ανηλίκων αλλά και απειλές προς όσους πιθανολογείται ότι συγκαταλέγονται στα έξι παιδιά. Κανένα από τα παιδιά δεν γνωρίζει με ακρίβεια ποιοι είναι αυτοί οι έξι που έκαναν εφιαλτική τη ζωή του 15χρονου και καταγράφονται στην επιστολή του και αυτό έχει προκαλέσει επικίνδυνη σεναριολογία και στοχοποίηση μεταξύ των ανηλίκων, η οποία μπορεί να έχει ακόμα χειροτέρα αποτελέσματα.

Η έρευνα είναι σε εξέλιξη και αναμένεται τα έξι παιδιά που κατονομάζει ο 15χρονος στην επιστολή του να καταθέσουν στη ΓΑΔΑ αφού πρώτα ολοκληρωθούν όλες οι υπόλοιπες καταθέσεις μαρτύρων.

Πληροφορίες από documentonews.gr


Από το Blogger.